WORKS / DDGA

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主要用途: 物販店舗

所在・会場: 東京 青山

設計期間: 2008.10-11

ディーゼルギャラリーのコンクリート躯体の中に、鉱石のような物体を挿入する。

1.5階に挿入されたこの物体は、吹き抜けを介して、機能的にも、空間的にも分断されがちな1階のショップと2階のギャラリーとを連続する共通の存在となる。店内に居るものにとっては、氷山の一角を見ているように、一部分しか見えないため視線の移動を促し、階ごとに完結しない空間的な広がりを与えている。

結晶のようにも、家の様にも見える多彩な表情を持つ物体は、塩ビパイプを繊維のように、一定の方向を保って積み上げてつくられている。その無数の微細な孔の集積が、外の景色を無数の像の集合へと変換し、正対したときにだけ透けて見える不思議なスクリーンをつくり出す。そして、陽が落ちてくると、逆に店内の明かりが外側へと漏れ出し、結晶のように輝き始める。

荒々しさと繊細さを同時に持つ、ディーゼルの多面的なイメージから、場所や距離感によって様々な見え方、機能を許容する多面体のある空間を提案する。

Principle use: SHOP

Building site: Aoyama Tokyo

Design period: 2008.10-11

The object like ore is inserted in a concrete building frame in the Diesel gallery.

This object inserted in the 1.5th floor becomes common consecutive existence through the open ceiling , functionally, the shop of the first floor that tends to be divided into parts and the gallery of the second floor spatially. The movement of the glance is pressed because only a part is seen like seeing the tip of the iceberg for the one in the inside of a store, and the spatial extension of each floor not concluded is given.

As for this variegated expression object that looks like the crystal and the house, etc. , the vinyl chloride pipe keeps, piles up a constant direction like the fiber, and is made. It begins to make a mysterious screen that seems to be transparent when the accumulation of the minute innumerable hole converts scenery on the outside into sets of innumerable images, and it views it from the front. And, the light in the inside of a store begins to leak outside oppositely, and it begins to shine like the crystal when becoming time of the sunset.

It proposes the space with the polyhedron that allows various how to see it and functions according to the place and the distance feeling from multipronged images of the Diesel with violently and the delicacy at the same time.