主要用途: 展示会場構成
施工: 365 Organizer
クレジット: 協同設計:BANGKOK TOKYO ARCHITECTURE
所在・会場: タイ バンコク
設計期間: 2019.05-10
施工期間: 2019.09-10
会期: 2019.10
写真: Thanawatchu Creative Production
ウェブサイト: https://www.isseymiyake.com/
バンコクで開催されたHOMME PLISSÉ ISSEY MIYAKEの展示会場構成。
展示什器はISSEY MIYAKE店舗内での1DAYイベントを経て、別会場に移動しポップアップショップとして展開する。色とりどりの商品を全方位から一望でき、また訪れた人がその組み合わせを自由に想像することができる形態として、屋台型の展示什器を考えた。
バンコクにおいて屋台は日常の風景の一部であるが、日が落ちるとともに通りを市場(商店街)に変える様子は舞台装置を思わせる。
店舗内に配置された屋台は移動可能な舞台装置として商品を浮かび上がらせる。
大きく跳ね出した屋根は、通常よりも高い位置のハンガーラックとして商品に浮遊感を与え、大きなガラスの天板の下には商品がグラフィカルに展示される。
配置するだけで、どこであってもその場が店舗になり、周りに人が集まるような、求心的な効果を持つ空間を目指した。
Principle use: Exhibition
Production: 365 Organizer
Credit: Design collaboration : BANGKOK TOKYO ARCHITECTURE
Building site: Bangkok, Thailand
Design period: 2019.05-10
Construction period: 2019.09-10
Duration: 2019.10
Photo: Thanawatchu Creative Production
Website:https://www.isseymiyake.com/
The exhibition space for HOMME PLISSÉ ISSEY MIYAKE in Bangkok, Thailand.After the one-day event in an ISSEY MIYAKE shop, the fixture for the exhibition was moved to another venue and developed as a pop-up shop. The fixture is developed like street stalls, in which visitors can view colorful items from every direction and imagine the combination of them freely.The street stalls in Bangkok, as a part of the daily life scene, turn the ordinary streets to markets after sunset. The switching scenery is reminiscent of a stage set.The street stall in the shop, like a movable stage set, highlights items. The large overhanging roof acts like hanger racks have been fixed at a slightly higher height that usual, giving a floating impression to the item display. The products are graphically showcased under the large glass top.We aimed to make an exhibition space with centripetal force, which makes the space a shop and gathers people once the fixture is arranged.